Framgång för mig är att få göra det jag vill, när jag vill och med dom jag tycker om. Att våga tro på mig själv och ta mina egna beslut. För mig är detta livskvalitet, men jag kanske har fel. Vad betyder framgång för dig?

HEMMAGJORD GRANOLA

Publicerad 2016-02-16 21:53:16 i Recept,

Ni måste bara testa denna supergoda ungsrostade musli som är precis lagom knaprig. Perfekt att äta som frukost, mellanmål eller efter din träning. Tillsammans med vanlig naturell yoghurt/kvarg/keso och bär går den att variera i mängder!
 
 
 
Ingredienser ca.20 port.
 
8 dl rågflingor
2 dl vetekli
2 dl pumpafrön/solroskärnor
1 dl linfrö
2 dl grovt hackade nötter (mandlar, hasselnötter, cashewnötter - välj dina favoriter)
2 dl vatten
2 tsk kanel
2 tsk kardemumma
1 tsk vaniljsocker
1/2 dl farinsocker
1/2 dl mörk sirap
1 dl kokosolja
1 msk honung
150-200 g torkad frukt (aprikoser, tranbär, russin m.fl.)
 
 
Så här gör du;
 
1. Blanda gryn, kli, frön och nötter i en stor bunke. Ta fram en kastrull och häll i vatten, kryddor, socker, sirap,olja och honung. Värm blandningen varsamt under omrörning några minuter, men låt den inte koka upp, allting ska bara smältas samman.
 
2. Häll blandningen över allt det torra i bunken. Blanda ihop ordentligt och sprid ut på två plåtar täckta med bakplåspapper.
 
3. Rosta i ugnen, 175 grader, cirka 30 minuter, rör om minst tre gånger under tiden. Det bränns lätt, håll koll!Granolan är klar när den är gyllenbrun. Vänta lite längre om du vill ha en riktig knaprig granola.
 
4. Ta ut plåtarna och låte svalna lite. Häll på torkad frukt, rör om och förvara i en lufttät burk.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma -Merakibeauty.se

Publicerad 2016-02-17 07:18:28

åh det är så mycket godare att göra egen :)

Svar: Ja visst är de!! Går inte att jämföra :)
Karin Hansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin Hansson

Mitt namn är Karin Hansson och jag arbetar med rekrytering och coachning i ett världsledande Network Marketing företag. Här på min blogg tänkte jag dela med mig av min vardag och mina erfarenheter när de gäller att nå framgång, hur du håller motivationen uppe och hur du får den personliga utveckling som just du behöver. Kontakta mig här; [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela